reklama

Chcem pomôcť tradičnej rodine.

Som jeden zo 400tisíc podpisov, ktorý by odo mňa žiadna aliancia ani združenie nikdy nedostali, ak by boli otázky položené opačne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (47)

Som hlboko presvedčená o tom, že každá ľudská bytosť je hodná rovnakej lásky, ochrany, pozornosti a práv. Som hlboko presvedčená o výnimočnosti vnútornej integrity a slobody každého jedného z nás. Najviac na svete ctím možnosť voľby jednotlivca smerom k jeho vnútornému šťastiu. Len s jednou jedinou hranicou, ktorú ale za „hranicu“ v pravom slova zmysle nepovažujem. Vnímam ju ako jeden z najvyšších princípov lásky, či už od boha, Boha, alebo od bazálnej ateistickej ľudskosti. Sloboda jedného nesmie byť väzením alebo neslobodou druhého.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
etcy.com
etcy.com 

Som hlboko presvedčená o tom, že vedľa seba dokážu v láske a porozumení koexistovať ľudia všetkých náboženstiev, presvedčení ateisti, ľudia všetkých národností, etnických skupín, ľudia každej prirodzenej varianty ľudskej sexuality, mladí aj starí, deti aj dospelí, ľudia túžiaci po večne slobodnom živote, ľudia túžiaci po partnerstve bez manželského spečatenia, ľudia, ktorým sa inštitút manželstva pozdáva z akéhokoľvek dôvodu, ľudia túžiaci i netúžiaci po deťoch, tí, ktorí vidia svoje osobné šťastie na cestách po Karibiku, aj tí, ktorí preferujú vytvoriť veľkú a košatú rodinu. Každý z nás je prínosom pre spoločnosť najviac vtedy, ak využije svoj potenciál spôsobom jemu najprirodzenejším, len tak bude schopný dobro, lásku, kreativitu a svoje schopnosti ponúknuť aj ďalej. Preto by malo byť naším spoločným cieľom pomáhať každému jednotlivcovi a každej rodine naplniť tento najvyšší potenciál a nehľadať správne a univerzálne schémy pre šťastie druhých.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neverím, že lesby, gejovia, bisexuálni a transrodoví ľudia, že naše rodiny s jednou či dvomi milujúcimi matkami alebo otcami môžu akýmkoľvek spôsobom poškodiť alebo ohroziť inštitút akýchkoľvek iných rodín, jednotlivcov či spoločenstiev. Neverím v organizácie a cirkvi, ktoré tvrdia, že obmedzením práv jednej skupiny dosiahneme šťastie nejakej inej. Neverím, že väčšina z tých 400tisíc ľudí, ktorí sa podpísali pod referendové otázky Aliancie za rodinu boli niekedy na káve alebo na pieskovisku s rodinou lesieb alebo gejov.

Bez ohľadu na to v čo verím a v čo neverím, sociálno-ekonomické ukazovatele na Slovensku hovoria jasne: tradičná rodina má problém. S chudobou. S nezamestnanosťou. S hladovými dolinami v niektorých mestách a okresoch. S nedostatočnou podporou mladých rodín. S domácim násilím. S alkoholizmom. S prázdnou peňaženkou. Napriek tomu, že rovnakým problémom čelia aj LGBTI rodiny (v spojitosti so signifikantnými problémami vyplývajúcimi z neexistencie právnych úprav toho, čo už existuje a dobre funguje) a jednotlivci bez ohľadu na sexuálnu orientáciu, debatujeme na Slovensku o „ohrozovaní“ tradičnej rodiny. A ja nemám rada klamstvo a zástupné dôvody. Rovnako ako ma poburuje a mrzí, že sme my, lesby, gejovia, bisexuálni a transrodoví ľudia označovaní za masových vrahov, kultúru smrti a ohrozovateľov spoločnosti, mrzí a poburuje ma aj to, že sa to niekto snaží nahovoriť heterosexuálnej Jane a heterosexuálnemu Jožovi z Rimavskej Soboty (evidovaná miera nezamestnanosti 30,18%, štatistika za júl 2014, upsvar.sk).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som hlboko presvedčená o tom, že každá rodina je hodná rovnakých práv a rovnakej podpory. Vo svojom pracovnom čase pomáham LGBTI ľuďom a rodinám v jedinom komunitnom centre pre našu komunitu (Q-centrum, www.qcentrum.sk). Bezplatne. Vo svojom voľnom čase sa venujem svojej rodine a svojim priateľom. Rozhodla som sa, že práve v tejto chvíli je vhodný čas na to, aby som si z neho kúsok ukrojila na pomoc jednej tradičnej rodine. Nechcem si robiť osobné PR, ani sa hrať na chrumkavú, nechcem ani vyťahovať biblické „Kto do teba kameňom, ty doňho chlebom“. Cítim len silnú osobnú potrebu urobiť niečo malé na pomoc a podporu niekoho mimo vlastnej komunity. Nie som ani prezidentka, ani poslankyňa, aby som mohla uskutočniť systémovú zmenu. Som len jedna z desiatok tisíc lesieb, ktoré žijú medzi vami. Som jeden zo 400tisíc podpisov, ktorý by odo mňa žiadna aliancia ani združenie nikdy nedostali, ak by boli otázky položené opačne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ponúkam jednej tradičnej rodine, ktorá žije v sociálne slabých pomeroch 3 hodiny babbysittingu týždenne (alebo na doučovanie angličtiny), jedno rázový príspevok 50 EUR na nákup školských pomôcok pre ich dieťa a s pomocou mojich LGBTI priateľov a priateliek aj vykonanie menších prác, napr. vymaľovanie bytu, plotu, darovanie oblečenia. Kontaktovať ma môžete na romana.schlesinger@gmail.com.

Som hlboko presvedčená, že nás čaká ešte dlhá cesta, aby sme sa mali dobre. Aj vás, aj nás. Som hlboko presvedčená, že raz to budeme MY: kultúra plná života a ľudskosti.

Romana Schlesinger

Romana Schlesinger

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ľudskoprávna aktivistka Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu